2017. október 3., kedd

Rottweiler Magazin 2001. februári terv

és írtunk volna még dicsérő szavakat is....

FAIR PLAY „VIRÁG”
Az idei szezon nem a megszokott időben kezdődött és ezért is igen izgalmas volt, már az év eleji megmérettetés!
Talán azért is, mert még nem fáradtunk bele a kiállítások sokaságába a kezdet nyugodtabb volt. Az Olasz bíró megfontolt megjelenésével valamiféle nyugalmat árasztott (igaz, a végére valószínű a fáradtság, vagy a nem kellő együttműködés miatt egy kis hiba csúszott a címek kiadásánál, de a jelenlévők segítségével és megértésével ezt korrigálta!)
Ami rám, és a társaság többi tagjára, különösen jó hatást tett, az volt, hogy a kiállítók többsége nyugodtan és megfelelő toleranciával fogadták a szakértő bírálatokat.
A hab a tortán „VIRÁG”! Az ott lévők látták, hogy egy igazán jó derbyt futottunk a győzelemért és a végén, egy nagyon jó hangulatú összegezés jött össze, vagyis megtudtuk, barátilag tárgyalni a történteket, barátságosan és szakmailag tudtuk megbeszélni a bírálat végeredményét. A bírálatok után tapsok is elhangoztak és a kör szélén nem papírokat (bírálati lapokat) összegyűrő, sápadozó, rotisokat láttam, hanem (ami igen jó lenne, ha így maradna) barátságosan társalgó a bírálatokat józanul kiértékelő kutyásokat.

Köszönjük a Bírónak és a körben közreműködőknek ( ring titkár, jegyző) ezt a jó hangulatú kiállítást.
Ezen a kiállításon tapasztaltakat fogalmaztam meg. 
CACIB
BUDAPEST 2001. JANUÁR 21.
Bíró: Dr. Giulio Bezzecchi ( I )

Színes és érdekes anyag is lett volna 

Árpi Manó film felvételen . Rotteilerekkel forgatták a Kémjáték c. filmet

Hello Manó vagyok. Egy 5 éves Rottweiler kan. Törzskönyvi nevem: Postenon Arnold,
De mindenki csak Manónak hív. Kedvenc gazdám Mészáros Péter és felesége Kati, na meg a gyerekek Réka és Eszter. 
Oktatóm és barátom is egyben Halász Árpád a gödöllői KKI vezetője.
Árpival nagyon sok klassz helyre szoktunk menni, például a kutya suliba kirándulni, vagy roti lányokhoz ... stb. Alig várom nap, mint nap, hogy jöjjön értem! Már messziről felismerem az autója hangját, olyankor ki tudnék ugrani a bőrömből örömömben. Az egyik nap feltűnően nagy volt a készülődés. Kati mindenféle finomságot pakolt egy kosárba, majd beültünk a dzsipünkbe – Kati, Árpi meg én és már mentünk is. Nagyon szeretek kocsikázni. Budapesten a Ludovika téren kötöttünk ki. Ott már nagy volt a felhajtás. Nagyon sok fura ember rohangált látszólag cél nélkül fel-alá. Amikor kiabált valaki, hogy „felvétel” hirtelen mindenki csöndben maradt, nem izegtek-mozogtak egy darabig. 
Amikor kiszálltam a kocsiból épp csak elvégeztem a dolgom - sokan vettek körül. A nevemet mondogatták kissé fura akcentussal. Eltelt egy rövid idő, mire számomra is világossá vált, hogy filmforgatáson vagyok. Egy kémfilmet forgatnak, melyben a 71-es évek Berlinjét idézték fel. Volt valami Brad Pritt meg Robert Redford, de nekem ezek a nevek nem sokat jelentenek. Még ha azt mondták volna Boomer, Rex, Lassie …
A Brad Pritt nevű pasasnak kellett volna elszaladni előttem és futás közben levenni a kabátját, majd a feje fölé tartani. Az én feladatom az volt, hogy utána szaladjak és egy nagyugrással leterítsem, megfogjam a feje3 fölött levő kabátot. Ezután rá kellett feküdnöm, hogy ne szaladgáljon tovább.
Kiderült, hogy nem is a sztárt kell elkapnom, hanem a kaszkadőrét, akit szintén Brad-nek hívtak. Ő jó fej volt. Az első esés után, jó ideig szedegette a füvet a szájából, de csak vigyorgott. (A többi már simán ment, mert nekem az már rutin munka. A kutya iskola csapatával sokat járjuk az országot és különféle rendezvényeken mutatjuk be tudományunkat.)
Brad Prittnek csak annyi lett volna a feladata, hogy együtt szerepeljen velem egy kameraállásba.
Nem tudom miért nem vállalta…, hiszen én mindenkire olyan szépen nézek. A rendező kifejezetten a haverom lett.
Voltunk Tökölön is a repülőtéren, ahol egy nagy épület tetején kellett ugatnom, amikor a helikopter nevű repülő madár repkedett fölöttünk ide-oda. Szívesen elkaptam volna…! Árpi jött velem mindenhová. Még valami kínai egyenruhát is hajlandó volt magára húzni, hogy ne kelljen egyedül hagynia.
A forgatáson nem én voltam az egyedüli kutya. Ott volt még Vadak ura Dock, a 3 éves szintén roti – kan. Sajnos ő túl jó képű. Előbb-utóbb elszedi tőlem a rajongóimat. Mindketten ugyanabban az iskolában tanuljuk az érdekesebbnél érdekesebb dolgokat. Kíváncsi vagyok, mit szólnak majd a roti csajok a filmhez. 
Na most már megyek, mert kész a vacsi. Találkozunk a moziban!Manó

Mano és a kaszkadör.